Roznoszenie/rozdawanie ulotek i materiałów reklamowych
Jest to podstawowa usługa świadczona przez naszą firmę.
Roznoszenie ulotek jest od wielu lat najbardziej sprawdzoną i efektywną formą reklamy, która od kilku lat notuje swoisty renesans. Bezadresowe rozdawanie ulotek polega na dostarczeniu materiałów reklamowych do wszystkich skrzynek pocztowych oraz euro . Roznosimy ulotki zarówno do skrzynek euro jak i skrzynek pocztowych.
Roznoszenie ulotek i materiałów reklamowych odbywa się w całym mieście do wszystkich jego adresatów. Jest najtańszą i najefektywniejszą formą reklamy.
Roznoszenie ulotek jest usługą bezadresową, która pozwala na niedrogie ogólne powiadomienie wszystkich mieszkańców o usłudze, produkcie oferowanym przez Państwa w danym mieście.
Roznoszenie ulotek – jako podstawowa usługa wykorzystywana jest zazwyczaj przez lokalnych przedsiębiorców, sklepy wielko-powierzchniowe, supermarkety, dostawców usług masowych pierwszej potrzeby.
Prawidłowe przygotowanie akcji „ roznoszenie ulotek „
Do prawidłowego przygotowania akcji „ roznoszenie ulotek „ konieczne jest przejście przez kilka etapów tj
- określenie celu ( informacyjny ,sprzedażowy, wizerunkowy )
- przedstawienie ekonomicznie uzasadnionych celów
- określenie możliwości sprzedażowych podmiotu ( punktu, placówki )
- uwzględnienie specyfiki terenu ( wybór terenu w zależności od ciągów komunikacyjnych nośności punktów klienta )
- określenie częstotliwości
- określenie budżetu
Prawidłowe wykonanie akcji „ roznoszenie ulotek „
Jednolite „ rozdawanie ulotek „ powinno trwać nie więcej niż 3- 4 dni tak aby móc wymiernie zoptymalizować jego wyniki oraz jednocześnie wykorzystać możliwości jakie daje efekt masowości
Efekt masowości – występuję gdy materiał reklamowy pojawią się w dużym przyległym sobie terenie , polega on na przekazywaniu sobie przez znajomych informacji o ofercie przekazie umieszczonym w materiale, najlepsze wykorzystanie efektu masowości zauważalne jest podczas akcji „roznoszenie ulotek” promujących koncerty, wydarzenia kulturalne, imprezy masowe oraz cele społeczne dedykowane dla szerokiego grona odbiorcy .
Akcja „ roznoszenie ulotek i materiałów reklamowych „ przebiega według poniższych zasad
- Materiały reklamowe dostarcza się pod wszystkie adresy mieszkań prywatnych w sektorach dystrybucyjnych wcześniej ustalonych
- Materiały reklamowe pozostawia się w Euro skrzynkach lub w miejscach do tego przeznaczonych (tj. skrzynki na reklamę) w blokach wielorodzinnych lub w prywatnych skrzynkach na korespondencję przy domkach jednorodzinnych, bądź bezpośrednio na ogrodzeniu prywatnych posesji w przypadku braku skrzynki, bądź w Euro-skrzynkach pocztowych w zabudowie wielorodzinnej
- Termin trwania danej akcji jest ustalony w zleceniu
- Forma odbioru materiałów jest ustalona w zleceniu
- Adresy mieszkań prywatnych w sektorze, pod które z przyczyn od siebie niezależnych, kurier materiałów nie dostarczył, spisane są w formularzu „wykaz niedostarczeń”, wraz z podaniem przyczyny niedostarczenia, np.: zakaz dozorcy, wywieszone rozporządzenie administracji domu z zakazem roznoszenia ulotek, niemożność wejścia do bloku z powodu odmowy otwarcia drzwi przez mieszkańców lub zepsutego domofonu itp. I nie podlegają kontroli.
- Sektor obejmuje zabudowę mieszkaniową jednej miejscowości lub części miasta i jest wyznaczony przed rozpoczęciem dystrybucji . Dystrybucja odbywa się w oparciu o mapy i sektory Zleceniobiorcy
Prawidłowa kontrola- „ rozdawanie ulotek „
Prawidłowa kontrola akcji „ rozdawanie ulotek i materiałów reklamowych„ powinna odbyć się w dwóch etapach :
Kontrola wstępna przeprowadzana codziennie podczas trwania akcji „ roznoszenie ulotek „ pozwalająca na wykrycie ewentualnych błędów w roznoszeniu ulotek
Kontrola wspólna z klientem - Pozwala na przedstawienie jakości wykonania akcji klientowi ostatecznemu , weryfikacja bezpośrednia pozwala na przestrzenne jakości pracy kolporterów oraz przekroju fizycznego wybranych obszarów , szczególności podczas pierwszych akcji ma ona duże znaczenie dla dalszej optymalizacji nakładów terenów a co za tym idzie kosztów .
Zasady wykonania kontroli wspólnej akcji ,, roznoszenie ulotek ,,
- Kontrola doręczania przeprowadzana jest przez Przedstawicieli Stron w dniu doręczenia lub dniu po nim następującym- nie później niż do godz. 18:00
- W dniu doręczenia kontrolą objęte zostanie od 10 do 20 lokalizacji, w miastach w których nakład wyniósł do 40 000 szt. 20 do 40 w miastach w których nakład wyniósł od 40 001 do 80000 szt. i 40 do 60 zapytań w miastach powyżej 80 000 szt.
- Zaś w dniu po nim następującym maksymalnie 30.
- Kontrola ma charakter bezpośredni,
- Kurier doręcza materiały reklamowe w obszarze ustalonym przez obie strony. Kolporter, w przypadku braku możliwości prawidłowego doręczenia materiałów reklamowych ma obowiązek wypełnić „ WYKAZY, NIEDOSTARCZEŃ ", które zleceniodawca otrzymuje na żądanie w ciągu 48 h od zakończenia kontroli wewnętrznej.
- W przypadku rezygnacji z kontroli wspólnej Zleceniodawca akceptuje poziom wykonania „ rozdawanie ulotek i materiałów reklamowych„ i wynik kontroli uznaje się za pozytywny.
- W kontroli operujemy nazwami: lokalizacja i adres. Na raporcie z kontroli zaznaczana jako „1” lub „0” są nie pojedyncze adresy mieszkalne, ale lokalizacje.
- Lokalizacją jest: - ulica domków jednorodzinnych - blok, jeśli posiada on 2 klatki schodowe - 1 klatka schodowa, gdy blok ma więcej niż 2 klatki schodowe (jeśli np. mamy blok 4-piętrowy, który ma 8 klatek, to można w nim sprawdzić 2 lub 3 lokalizacje)
- W danej lokalizacji sprawdzanych jest standardowo 5 adresów mieszkalnych. Jeżeli przedstawiciel którejś ze stron wyrazi taką potrzebę mogą zostać sprawdzone dodatkowo adresy.
- Osoba zamieszkująca dany lokal mieszkalny powinna potwierdzić lub zanegować otrzymanie ulotki w trakcie bezpośredniej rozmowy i na podstawie okazanej ulotki. Odpowiedź „nie pamiętam” bądź inne tego typu sugestie od lokatorów pomimo zapisania na protokole nie są brane pod uwagę w ogólnym wyniku kontroli.
- Sposób naliczania jakości doręczania (wyniku kontroli): 1. jeśli w czterech lub pięciu mieszkaniach są odpowiedzi „TAK” („dostałem ulotkę”), to na raporcie wpisywana jest lokalizacja, np. Oś. Szkolne 24 (klatka 1) – wynik „1 – pozytywny” 2. Jeśli w tejże lokalizacji w trzech lub czterech mieszkaniach są odpowiedzi „NIE” („nie dostałem ulotki”), to na raporcie z kontroli wpisywana jest lokalizacja, np. Oś. Szkolne 24 (klatka 1) – wynik „0 – negatywny” 3. w ankiecie uwzględniane mogą być odpowiedzi „TAK”, „NIE” lub „NIE WIEM” 4. do zaklasyfikowania wyniku w danej lokalizacji musi wystąpić przewaga ilościowa odpowiedzi „TAK” lub „NIE” i nie uwzględniane są odpowiedzi „NIE PAMIĘTAM” 5. odpowiedzi wątpliwe bądź ,,NIE PAMIĘTAM’’ będą opisywane w rubryce ,,UWAGI” przez przedstawiciela dystrybutora.
- Ogólny wynik kontroli dla danego miasta zliczony zostanie na podstawie średniej z wszystkich kontroli realizowanych przez Przedstawicieli Stron w danym mieście.Ustalenie lokalizacji, w których odbędzie się kontrola, odbywa się bezpośrednio przed wyjazdem na w/w kontrolę.
- Zleceniobiorca gwarantuje jakość doręczenia materiałów reklamowych ustaloną na podstawie ww. kontroli, w co najmniej 85%. Wynik kontroli odbiegający od założonego poziomu potwierdzenia dotarcia gazetki (85%) spowoduje udzielenie przez Zleceniobiorcę upustu liczonego od kwoty należności za kolportaż w danym terenie w wysokości 1 % za każdy procent poniżej założonego poziomu doręczenia. aż do 50 % w przypadku, gdy wynik kontroli jest niższy 49% dystrybutor odpowiada za koszt druku partii materiału przekazanego do dystrybucji w danym obszarze ( sektorze).
- Kontrola doręczania może zostać zakończona wcześniej na wspólny wniosek przedstawicieli Stron.
Największe miasta objęte naszymi działaniami:
Roznoszenie/rozdawanie ulotek i materiałów reklamowych - Wrocław, Kraków, Poznań, Lublin, Gdańsk, Gliwice, Wałbrzych, Sosnowiec, Bytom, Ruda Śląska. Kolportażdystrybucja, roznoszenie - Dystrybutor ulotek